2142. Aan A.A.M. Stols: Parijs, 25 juni 1934
Parijs, Maandag.
Beste Sander,
Ik hoop van harte dat je kunstzaal marcheert, al of niet onder de selecten. Wat de prijs betreft: troost je, die krijg ik zeker nooit. Als ze zich voor Slau al in zulke bochten hebben moeten wringen om hun keuze te verantwoorden, wat moeten ze voor mij dan gaan uitvinden, en dan nog wel voor Nutt. Verzet! - Over de proeven schreef ik gisteren net een kaartje (met potlood). Pia vindt die verzen erg aardig; dus wie weet? misschien heeft Slau er werkelijk in het buitenland nog wat practisch nut van. Stuur een ex. ter bespreking aan Paulhan, N.R.F. en geef ook een ex. aan Larbaud.
Een Sl.-d.P.-tentoonstelling96 lijkt mij een zonderling idee. We hebben nu net een Forum-tentoonstelling gehad, dat heeft vanwege het ‘kollektieve’ meer zin. Misschien wil Menno wel lezen, als hij tijd heeft. Maar daar hij voor Forum gelezen heeft, is Engelman in dit geval misschien beter. Een stukje MS. kan ik je wel bezorgen; foto's heb ik niet veel. Daarentegen heb jij al mijn oude rariteiten op typografisch gebied, ikzelf heb er geen stukje meer van. Als je Agath nu flink voorop schuift, heb je meteen kans dat alleen de èchte selecten overblijven, maar bedenk je toch nog even voor je de proefneming waagt. Alles bij elkaar genomen zou ik je de heele vertooning willen afraden.
De Itinéraire kreeg ik, voor 20 frs. Verder geen nieuws, dan dat ik hard werk. Veel groeten van je
E.
P.S. ‘De gulden roos’ is een mooi opschrift, vooral omdat er een kla-
verblad van 5 (anders gezegd: gewoon klaverblad) bij staat. Het is weer eens wat anders dan ‘le clepsydre et la rose’; maar als je er een klaverblad van 4 bij gezet had, had het misschien nòg meer geluk aangebracht.*